
Serwis techniczny rekuperacji, przeglądy, naprawy
Serwis rekuperatorów
Dział techniczny Rekuperatory.pl wykonuje przeglądy gwarancyjne i pogwarancyjne rekuperatorów oraz systemów instalacji. Usługi świadczymy na terenie całej Polski. Wykonujemy także naprawy urządzeń oraz wymiany części eksploatacyjnych.
Serwis systemu rekuperacji
Serwis techniczny systemu rekuperacji dobrze jest wykonać raz w roku. Gwarantuje to prawidłową pracę rekuperacji oraz wydłuża żywotność rekuperatora oraz części eksploatacyjnych. W Rekuperatory.pl wykonują go doświadczeni serwisanci.
Wypełnij formularz lub napisz na serwis@rekuperatory.pl
Wymiana filtrów do przeglądu jest obowiązkowa. Aktualna oferta filtrów: www.kupfiltry.pl
Drożność filtrów w rekuperatorze dobrze jest sprawdzać co 3 miesiące.
Filtry w rekuperatorze należy wymieniać na nowe co pół roku.

Sprawdź, co obejmuje serwis systemu rekuperacji
- Autotest urządzenia
- Dokładne czyszczenie całego wymiennika ciepła w rekuperatorze (obejmuje wyjęcie z urządzenia)
- Wymiana filtrów (koszt wizyty nie zawiera ceny filtrów; filtry można domówić podczas zamawiania wizyty)
- Kontrola instalacji
- Kontrola odpływu skroplin
- Kontrola i czyszczenie czerpni (jeśli dotyczy)
- Kontrola i czyszczenie wyrzutni (jeśli dotyczy)
- Kontrola parametrów pracy systemu wentylacyjnego (pomiar wydajności na anemostatach)
- Czyszczenie filtra nagrzewnicy wstępnej (dotyczy rekuperatorów AERIS)
- Kontrola ustawień rekuperatora (m.in. ustawienia temperatury komfortu)
- Sprawdzenie pozostałych elementów rekuperatora, m.in. wentylatorów, izolacji, umocowania i działania odpływu skroplin
- Sprawdzenie poprawności działania sterownika regulującego pracę rekuperatora
- Kontrola funkcjonowania przepustnicy i czujnika PTC/NTC (przy podłączonym GWC)
Ile kosztuje serwis systemu rekuperacji?
Usługa | Cena |
---|---|
Serwis rekuperatorów:
| 529 zł brutto Płatność przelewem na podstawie faktury proforma najpóźniej w dniu wykonania usługi. Cena nie zawiera filtrów i dotyczy urządzeń o wydajności do 600 m³/h, koszty przeglądu urządzeń o wydajności powyżej 600 m³/h ustalane są indywidualnie z koordynatorem. |
Dodatkowe urządzenie współpracujące z rekuperatorem:
| 150 zł (zawiera 8% VAT) Wykonywany w ramach jednej wizyty, cena nie zawiera filtrów i wkładów |
Zniżka dla kolejnego przeglądu w odstępie 1 roku od poprzedniego przeglądu udokumentowanego przez serwis Roha Group Sp. z o.o. | 479 zł brutto przy przedpłacie509 zł brutto przy płatności po wykonaniu serwisu |
Koszty dojazdu serwisanta w okresie gwarancyjnym centrali wentylacyjnej dla klientów, którzy posiadają umowy na montaż z firmą (Roha Group Sp. z o.o.) | Dojazd serwisanta jest naliczany jako stawka ryczałtowa w wysokości 50 zł brutto w odległości do 50 km od miejsca startu serwisanta lub najbliższego oddziału (w obie strony), dla odległości powyżej 50 km będzie naliczana dopłata w wysokości 1,1 zł brutto za 1km całkowity koszy ustala Koordynator Serwisu podczas umawiania wizyty serwisowej. |
Koszty dojazdu serwisanta po okresie gwarancyjnym | Do powyższych cen usługi serwisowej będą doliczane koszty dojazdu wg cennika serwisowego w wysokości 1,5 zł brutto za 1km liczony od miejsca startu serwisanta do klienta i z powrotem. Szczegóły ustala Koordynator Serwisu podczas umawiania wizyty serwisowej. |
Nieuzasadnione wezwanie serwisu | W przypadku nieuzasadnionego wezwania Serwisu, ZGŁASZAJĄCY zobowiązuje się do pokrycia kosztów przejazdu Serwisu na trasie punkt serwisowy – miejsce naprawy – punkt serwisowy w kwocie 1,50 zł brutto za 1 km oraz wykonanych prac serwisowych w kwocie 240 zł brutto za każdą rozpoczętą godzinę. Minimalna opłata za przyjazd serwisu wynosi 469 zł brutto. Zgłaszający jest zobowiązany do zapewnienia swobodnego dostępu do urządzenia w celu przeprowadzenia prac serwisowych. Serwisant ma prawo odmówić naprawy gwarancyjnej lub pogwarancyjnej, jeśli dostęp do urządzenia lub elementów automatyki jest utrudniony. |
Najskuteczniejszym sposobem zlecenia serwisu technicznego lub zgłoszenia usterki, jest kontakt przez formularz. W razie konieczności kontaktu telefonicznego: 534 569 685 (Mateusz), 601 090 181 (Błażej)
Serwis systemu rekuperacji – najczęściej zadawane pytania
Najczęstsza przyczyną głośnej pracy rekuperatora jest zwiększenie prędkości obrotowej wentylatorów w centrali spowodowane wzrostem oporów na instalacji. Powodem zaś wzrostu oporów może być zanieczyszczona żaluzja czerpni lub wyrzutni, zanieczyszczone filtry w rekuperatorze lub filtr kanałowy, jeśli jest zamontowany. Żaluzję należy zdemontować i wyczyścić, filtry wyczyścić lub w przypadku dużego zabrudzenia wymienić.
Rzadziej problem może leżeć po stronie uszkodzonych łożysk w wentylatorze lub awarii czujnika ciśnienia. W takiej sytuacji zalecamy skontaktowanie się z instalatorem lub zgłoszenie się do naszego serwisu.
Gdy pod rekuperatorem zauważysz wyciek wody, dobrze jest w pierwszym kroku upewnić się, że wydostaje się ona z rekuperatora, a nie z innych urządzeń infrastruktury technicznej lub nieszczelności dachu. W przypadku, gdy rekuperator znajduje się na strychu, sprawdź szczelność połączeń na odpływie skroplin. Jeśli rekuperator AERISnext jest wyposażony w odpływ skroplin tylko z jednej strony, a druga strona jest zaślepiona korkiem, dobrze jest sprawdzić, czy nie zalega tam woda. W tym celu odłącz rekuperator od zasilania, a następnie ustaw pod nim naczynie o pojemności min. 1l i odkręć korek.
Spróbuj zlokalizować miejsce wycieku, zanim wyślesz zgłoszenie do serwisu. Usprawni to obsługę serwisową.
Błąd SENSOR_ODA ERROR świadczy o awarii czujnika górnego, jest to czujnik na króćcu czerpni i odpowiada za pomiar temperatury i wilgotności powietrza zewnętrznego i należy go wymienić. W tym celu zalecamy skontaktowanie się ze swoim instalatorem lub serwisem przez wypełnienie formularza serwisowego.
Jeśli twój rekuperator jest już po okresie ochrony gwarancyjnej i czujesz się na siłach samodzielnie wymienić czujnik możesz go kupić w naszym sklepie: czujnik górny temperatury i wilgotności.
Kasowanie błędy polega na uruchomieniu sterowniku znajdującym się na obudowie rekuperatora skorzystaj z funkcji „WYMIEŃ lub TERAZ” lub uruchom „KREATOR WYMIANY FILTRÓW” w menu FILTRY. Spowoduje to skasowanie liczników czasu i ilości przefiltrowanego powietrza dzięki temu odliczanie do kolejnej wymiany zacznie się od zera.
Jeśli nie masz zapasowych filtrów wyczyść te które są obecnie w urządzeniu przez odkurzenie ich powierzchni odkurzaczem a nowe filtry możesz zamówić w naszym sklepie www.kupfiltry.pl.
Komunikatu EXT_PRESSURE_…… ERROR pochodzi od czujnika ciśnienia. Czujnik jest odpowiedzialny za pomiar ciśnienia przy obu wentylatorach i prawidłowe nimi sterowanie w celu zapewnienia w budynku zbilansowanego układu wentylacji (aby nie było pod i nadciśnienia).
Często powodem tego błędu jest zanieczyszczona żaluzja czerpni lub wyrzutni, zanieczyszczone filtry w rekuperatorze lub filtr kanałowy, jeśli jest zamontowany. Żaluzję należy zdemontować i wyczyścić, filtry wyczyścić lub w przypadku dużego zabrudzenia wymienić. Jeśli po wykonaniu tych czynności błąd nie zniknie samoczynnie należy zgłosić się do instalatora montującego urządzenie lub do serwisu przez wypełnienie formularza serwisowego. Nowe filtry można zamówić w naszym sklepie www.kupfiltry.pl
W centrali AERISnext wbudowanych jest 10 czujników: 8 czujników mierzy parametry powietrza (temperatura i wilgotność), 2 czujniki ciśnienia kontrolują pracę wentylatorów. Jeśli któryś z nich ulegnie awarii, centrala na wyświetlaczu pokazuje komunikat. Przed kontaktem z serwisem, odczytaj z wyświetlacza centrali komunikat, by określić, którego czujnika dotyczy błąd i zgłoś się do serwisu przez wypełnienie formularza.
Przykładowe kody błędów dotyczące czujników:
- SENSOR_EHA ERROR (jeden z czujników na wyrzutni ma awarię)
- SENSOR_ETA ERROR (jeden z czujników na wywiewie ma awarię)
- SENSOR_SUP ERROR (jeden z czujników na nawiewie ma awarię)
- SENSOR_ODA ERROR (jeden z czujników na czerpni ma awarię)
Serwis rekuperatora krok po kroku
