Jak oddychasz i czym?

W artykule znajdziesz

  1. Jak oddychać, by odetchnąć
  2. Bardzo ważne o rekuperacji! W kontekście lasu.

Rytm naszego oddechu zmienia się pod wpływem emocji, uczuć i myśli. Oddychamy za słabo: za rzadko, za płytko, za krótko! Ponad 90% czasu spędzamy w pomieszczeniach oddychając nie tylko byle jak, ale także byle czym: powietrzem pełnym wirusów, bakterii, jonów dodatnich i dwutlenku węgla. Zimą zbyt wilgotnym i zanieczyszczonym, latem bardziej suchym, ale też brudnym. 

Jak oddychać, by odetchnąć

Weź głęboki oddech, najdłuższy, jaki potrafisz – zatrzymaj sekundę – wydech….I tak samo jeszcze raz, i kolejny…

Możesz dziś pojechać do lasu? Albo jutro rano? Las jest piękny i cudownie się w nim oddycha! Już kilkunastominutowa inhalacja leśnym powietrzem doskonale wpływa na samopoczucie i powoduje spadek hormonu stresu! Powietrze w lesie jest pełne naturalnych substancji bakteriobójczych i jonów ujemnych. W lesie jest 50 razy mniej bakterii niż w mieście, nie mówiąc o zanieczyszczeniach smogowych, których w lesie po prostu nie ma. 

Spacer wśród drzew wzmacnia układ odpornościowy i pobudza organizm do odbudowy.

czyste powietrze

5.30 rano, prawie wszyscy jeszcze śpią… las dopiero się budzi…

 

Bardzo ważne o rekuperacji! W kontekście lasu.

Rekuperacja to nie tylko oszczędności na ogrzewaniu: to stały dostęp do świeżego powietrza w domu. Niezależna od warunków zewnętrznych wymiana zużytego powietrza na świeże, dzięki czemu znacznej poprawie ulega jakość higieniczna powietrza, którym oddychasz.

Całą dobę, również w nocy, powietrze w sypialni i w pokoju, w którym śpi dziecko, jest świeże i pachnące. Lub bez zapachu, jeżeli zamontujesz urządzenie do zaawansowanego oczyszczania powietrza, które eliminuje bakterie, wirusy, roztocza, pleśnie, zarodki grzybów i wszystkie zapachy.

 

Dzięki takiej wymianie powietrze w pomieszczeniach przez całą dobę ma niski poziom dwutlenku węgla, a Ty:

  • czujesz się lepiej
  • szybciej się regenerujesz
  • rzadziej boli Cię głowa
  • jesteś lepiej dotleniony
  • wydajniej myślisz
  • szybciej kojarzysz
  • masz lepsze pomysły!
  • wzrasta kondycja Twojego ciała (również sprawność seksualna)
  • szybciej zasypiasz i głębiej śpisz
  • wstajesz zregenerowany

 

w domu z wentylacja mechaniczna

Niebieska linia pokazuje poziom poziom CO2 w powietrzu: od około 23.00 do 7 rano jednakowa, niska zawartość dwutlenku węgla na poziomie 800 ppm = cały czas świeżo.

 

 

w domu z went grawitacyjna

Niebieska linia to poziom CO2 w powietrzu: od około 22.00 do 6 rano poziomu dwutlenku węgla w domu z wentylacją grawitacyjną wznosi się od 1000 ppm do prawie 3000 ppm! Trzykrotne przekroczenie dopuszczalnej normy zawartości dwutlenku węgla!

 

Pamiętaj! Rekuperacja to nie tylko oszczędności, to także komfort oddychania zdrowym, filtrowanym powietrzem w pomieszczeniach.